VIÇENS PAGÈS JORDÀ UNA MORT DOLOROSA

 

M'agradaria que tots aquests 58 llibres reflectissin una ànima lectora, tanmateix un lector només és un hàbil copiador, imitador i creador de les fantasies que proposa l'autor.
Entre les novetats del meu univers lector està l'establir una llista de dones, homes i grups d'autors. La diferència és amb diferència pels homes.
Va morir Viçens Pagès Jordà, i ara penso en manifestar el meu desconsol per allò que em va fer gaudir llegint. El títol d'aquesta entrada és un oxímoron, però el mantenc. La mort és comuna, la dolorosa és la que envia el mort al viu perquè aquest se sentirà més sol, més sol que mai.
He seguit al Pagès Jordà a les pàgines de L'Avenç, recentment a l'Ara, vaig llegir Dies de frontera ja fa molts anys.
El meu lliure pensament en el seu cas valora més la feina d'assagista. He penjat 58 llibres abans, són lectures cartesianes que si no s'anotes, cauen en l'oblit; i he de repassar sovint tot allò que llegeixo per no caure en l'al·lucinació.
Sóc un fan de la revista L'Avenç, com a eina ordenadora de la intel·lectualitat dels catalans d'arreu.
Em sap greu, de veritat, Viçens. Et vull penjar un acudit, espero que no tu prenguis malament. On siguis, on ets, et prometo que estaràs de moda. Una abraçada.
 
Enterro la mort en el rellotge de sorra de la mort.

Viçens Pagès Jordà, un ucronita



Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

LES ESCOLES I LA REVOLUCIÓ

AVUI JUGA EL BARÇA

FRANCIS DE MIOMANDRE, PREMI GONCOURT 1908