PODER CONDUIR ALS SETZE ANYS

Brussel·les vol que es pugui conduir acompanyat als 17 anys màxima perquè no té competències en aquesta àrea i simplement insta els estats a ser més contundents en aquest sentit. Aquestes mesures estan enfocades sobretot a fer disminuir el nombre de sinistres de conductors novells i menors de 30 anys, ja que, tot i que només representen el 8% del total d’europeus amb carnet, estan implicats en dos de cada cinc sinistres. (Diari Ara, avui 02/03/2023, pàg. 14)

Afirmo, estic totalment a favor d'aquesta mesura, els controls i l'ensenyament han de regular-se a través dels Instituts d'Ensenyament Secundari (IES) i les Escoles de Formació d'Adults. L'educació vial és la principal causa de mortalitat en països desenvolupats, entre totes les franges d'edat. Conduir és un dret i tanmateix una obligació en un arc que va des del patinet al camió, òbviament també el transport per mar i aire. 

Si un alumne surt amb setze o disset anys amb el nombre màxim de carnets de conduir, té garantida la mobilitat, a l'ensems pot triar i remenar les tasques laborals i ocioses en un punt d'alta responsabilitat; i el que és més significatiu: guanyarà diners i s'emanciparà de la tutel.la laboral, familiar i personal.

El jovent ha de tenir accés gratuït al carnet de conduir en genèric: repeteixo, per terra, mar i aire. I això ha d'obligar a l'Estat, ha proporcionar-li totes les oportunitats. Conduir, navegar, volar és alguna cosa estructural. Cal que l'ensenyament secundari obligatori, i la formació permanent, des de la funció pública ho donin.

El resultat, estic segur: serà revertir les obscenes llistes d'aturats que tenen les nostres societats. Treballar amb carnet de conduir ens farà responsables. 






Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

LES ESCOLES I LA REVOLUCIÓ

FRANCIS DE MIOMANDRE, PREMI GONCOURT 1908

AVUI JUGA EL BARÇA